^Powrót
  
  
  
Get Adobe Flash player

Wiersz i piosenka miesiąca

PIOSENKA MIESIĄCA

 

 ,,Maszeruje wiosna”

 

 

1.Tam daleko, gdzie wysoka sosna,

maszeruje drogą mała wiosna.

Ma spódniczkę mini, sznurowane butki

i jeden warkoczyk krótki.

Ref. Maszeruje wiosna, a ptaki wokoło lecą i

świergoczą głośno i wesoło

Maszeruje wiosna, w ręku trzyma kwiat, gdy

go w gorę wznosi zielenieje świat.

2. Nosi wiosna dżinsową kurteczkę,

na ramieniu małą torebeczkę.

Pewnie żuje gumę i robi balony

a z nich każdy jest zielony.

Ref. Maszeruje wiosna…

3.Wiosno, wiosno nie zapomnij o nas

Każda trawka chce być już zielona

 Gdybyś zapomniała inną drogą poszła

zima by została mroźna

Ref. Maszeruje wiosna… 

 

 

 

WIERSZ MIESIĄCA

 

Zmartwychwstały

 

 

Jezus kocha nas, dla nas zbawił świat.

Przez krzyż grzechy zmył, aby człowiek dobry był.

Zmartwychwstał Pan, wskazał drogę nam,  

A więc chwalmy Go i kochajmy Go. 

 

                                                    M. Rocławska

 

 

 

 

 

Ramowy rozkład dnia

 

RAMOWY ROZKŁAD DNIA DLA GRUPY 5,6-latków

6.30-8.15 SCHODZENIE SIĘ DZIECI, ZABAWY DOWOLNE, CWICZENIA PORANNE

Ø czynności opiekuńcze, porządkowe i organizacyjne

Ø zabawy swobodne, spontaniczne według zainteresowań dzieci

Ø zabawy ruchowe według pomysłu nauczyciela

8.15-8.30 PRZYGOTOWANIE DO ŚNIADANIA

Ø wykonywanie czynności sanitarno-higienicznych i samoobsługowych,

Ø wdrażanie zasad higieny i kulturalnego zachowania,

Ø rozwijanie umiejętności samoobsługowych i estetycznych,

Ø modlitwa poranna

8.30-9.00 ŚNIADANIE

Ø zwracanie uwagi na kulturalne spożywanie posiłku,

Ø zachowanie porządku wokół siebie, zachowanie prawidłowej postawy,

Ø wdrażanie do czynności higienicznych i porządkowych po zakończeniu śniadania

9.00-11.30 ZAJĘCIA CZYNNOŚCI OBJĘTE TEMATYKĄ PLANÓW DZIENNYCH

Ø wspieranie rozwoju dziecka poprzez prowadzenie dydaktycznych zajęć programowych

Ø organizowanie zabaw na świeżym powietrzu, spacery, wycieczki

11.30-12.00 PRZYGOTOWANIE DO OBIADU

Ø modlitwa przed obiadem,

Ø zabiegi higieniczne, czynności samoobsługowe, wdrażanie zasad higieny i kulturalnego zachowania

12.00-12.30 OBIAD

Ø zwracanie uwagi na kulturalne spożywanie posiłku, zachowanie prawidłowej postawy,

Ø rozwijanie umiejętności posługiwania się sztućcami,

Ø wdrażanie do czynności higienicznych i porządkowych po zakończeniu obiadu

12.30-13.45 ZABAWY ZESPOŁOWE I TEMATYCZNE, KONSTRUKCYJNE Z WYKORZYSTANIEM TWÓRCZEJ AKTYWNOŚCI DZIECI W SALI

Ø słuchanie cicho czytanej bajki,

Ø zabawy i zajęcia o charakterze relaksacyjnej,

Ø rozwijanie zainteresowań dzieci,

Ø prowadzenie obserwacji

13.45-14.00 PRZYGOTOWANIE DO PODWIECZORKU

Ø zabiegi higieniczne, czynności samoobsługowe

14.00-14.20 PODWIECZOREK

Ø zwracanie uwagi na kulturalne zachowanie się podczas posiłku, zachowanie prawidłowej postawy,

Ø utrwalanie  czynności higienicznych i porządkowych po zakończeniu podwieczorku

14.20-16.00 ROZCHODZENIE SIĘ DZIECI

Ø dowolna działalność dzieci, zabawy w sali lub na świeżym powietrzu,

Ø kontakty indywidualne z rodzicami, czynności organizacyjne