^Powrót
  
  
  
Get Adobe Flash player

Nasza grupa

 Drodzy Rodzice!

W minionym tygodniu (10.22.2020 r. - 14.02.2020 r.) rozmawialiśmy o baśniach, bajkach i legendach. Odnosząc się do doświadczeń dzieci, utrwalaliśmy pojęcie morał i szukaliśmy głównych przesłań w znanych baśniach. Dzięki temu dzieci miały okazję nauczyć się odróżniać fikcję od rzeczywistości, doświadczyć empatii oraz zrozumieć konsekwencje swoich zachowań. Na przykładzie znanych baśni dzieci utrwalały zasady bezpieczeństwa. Uczestniczyły w zabawach ruchowych i muzycznych, uczyły się śpiewać piosenkę „Lubimy bajki”. Brały udział w zabawach teatralnych i dramowych, poznały legendę o Bazyliszku. Wykonały kukiełki teatralne. Na przykładzie opowiadania utrwaliły zasady kulturalnego zachowania się w teatrze. Poznały literę b na przykładzie wyrazu balon, uczyły się ją pisać na różnych powierzchniach. Układały i odczytywały sylaby z poznanych liter: o, a, i, e, u oraz b. W minionym tygodniu dzieci również tworzyły przestrzenny telewizor według wzoru i rysowały ilustracje do bajki, którą można w nim obejrzeć.

Jak mogą Państwo w codziennych aktywnościach wesprzeć swoje dziecko?

Przez rozmowy na temat baśniowego świata fikcji mogą Państwo wesprzeć rozwój emocjonalny i społeczny swoich dzieci. Należy czytać dzieciom ich ulubione baśnie i rozmawiać o ich treści, odnosząc je do codziennych doświadczeń. Warto na podstawie baśni i opowiadań utrwalać zasady bezpieczeństwa w kontakcie z nieznajomymi osobami oraz dzikimi zwierzętami, a także podkreślać konieczność przestrzegania reguł społecznych i moralnych. Aby wesprzeć dzieci w nauce czytania i pisania, proszę wskazywać i nazywać poznane w przedszkolu litery w codziennym otoczeniu dziecka: na reklamach, bilbordach, w gazetach itp. Warto śpiewać z dzieckiem piosenkę o bajkach poznaną w przedszkolu.

W następnym tygodniu planujemy:

> 22.02.2020 r. (sobota) godz. 10.00-12.00 BAL KARNAWAŁOWY J

Podobny obraz

Wiersz i piosenka miesiąca

 PIOSENKA miesiąca:

 

 „LUBIMY  BAJKI”

1. Oj rety, rety, co tu się dzieje,

wszędzie są wróżki i czarodzieje.

To nie do wiary, ja chyba śnię,

wszystko, co zechcę, to spełnia się!

 

Ref.: No, bo my lubimy bajki,

wtedy, kiedy jest nam źle.

My lubimy takie bajki,

które dobrze kończą się.

 

2. Jeden ruch różdżką, jedno zaklęcie,

oto księżniczka tańcuje z księciem.

Wróżka Kopciuszka stroi na bal,

tylko macochy trochę mi żal.

 

Ref.: No, bo my lubimy bajki…

 

3. Abrakadabra, hokus-marokus,

w czarach jest siła i mnóstwo pokus.

Dla czarodzieja przestroga ta,

aby nie zbudził śpiącego zła.

 

Ref.: No, bo my lubimy bajki…

Znalezione obrazy dla zapytania: bajki

 

WIERSZ miesiąca:

 

"WYNALAZKI"

 

Wynalazki znajdziesz wszędzie.

Bez nich nikt się nie obędzie.

Na suficie, w korytarzu

W samochodzie i w garażu.

W kuchni, w torbie i w plecaku.

Znajdziesz nawet na wieszaku.

 

Wynalazki krążą wszędzie.

W każdym domu i w urzędzie.

W satelicie, na orbicie.

Odkryć pełno w naszym życiu.

Starczy w koło się rozejrzeć,

By odszukać, odkryć więcej. 

 Znalezione obrazy dla zapytania: wynalazki dzieci

 

Ramowy rozkład dnia

 

Ramowy rozkład dnia

 

6.30 8.00  Schodzenie się dzieci i zabawy dowolne
~ czynności opiekuńcze, porządkowe, organizacyjne
~ stwarzanie warunków do zabaw swobodnych, spontanicznych według zainteresowań dzieci
~ zabawy tematyczne, konstrukcyjne, badawcze, dydaktyczne, gry, oglądanie książek, albumów

8.00 - 8.30  Zajęcia dodatkowe
~ katecheza
~ taniec
~ ćwiczenia korekcyjne
~ logopedia

8.30 - 8.45  Ćwiczenia poranne
~ zabawy ruchowe według pomysłu nauczyciela

8.45 - 9.00  Przygotowanie do śniadania
~ wykonywanie czynności sanitarno - higienicznych i samoobsługowych przed śniadaniem
~ modlitwa poranna

9.00 - 9.30  Śniadanie
~ wykonywanie czynności sanitarno - higienicznych i samoobsługowych po śniadaniu

9.30 - 10.40  Zajęcia, czynności objęte tematyką planów dziennych
~ wspieranie rozwoju dziecka poprzez prowadzenie dydaktycznych zajęć, będących realizacją wybranych treści z programu wychowania przedszkolnego
~ zabawy dowolne według zainteresowań dzieci

10.40 - 11.40 Pobyt na świeżym powietrzu
~ wycieczki, spacery, obserwacje przyrodnicze
~ zabawy na placu zabaw
~ wizyty zaproszonych gości

11.40 - 12.00 Przygotowanie do obiadu
~ zabiegi higieniczne, czynności samoobsługowe przed obiadem, wdrażanie zasad higieny  i kulturalnego spożywania posiłku, zachowania prawidłowej postawy
~ modlitwa "Anioł Pański"

12.00 - 12.30  Obiad
~ zabiegi higieniczne, czynności samoobsługowe po obiedzie, wdrażanie zasad higieny

12.30 - 13.45  Zabawy zespołowe i tematyczne, konstrukcyjne z wykorzystaniem twórczej aktywności dzieci w sali
~ słuchanie cicho czytanej bajki, zabawy i zajęcia o charakterze relaksacyjnym,
~ rozwijanie zainteresowań i zdolności dzieci, prowadzenie obserwacji

13.45 - 14.00  Przygotowanie do podwieczorku
~ utrwalenie czynności higienicznych, samoobsługowych i porządkowych przed podwieczorkiem

14.00 - 14.30  Podwieczorek
~ czynności higieniczne, samoobsługowe i porządkowe po podwieczorku

14.30 - 15.30  Rozchodzenie się dzieci
~ stwarzanie warunków zabaw odpowiadających zainteresowaniom dziecięcym,
~ zabawy w sali lub na placu zabaw
~ kontakty indywidualne z rodzicami , czynności organizacyjne

 

 Zajęcia dodatkowe

 

Zajęcia rytmiczno-taneczne – poniedziałek godz. 8.00 – 8.30 

Język angielski - wtorek godz. 8.00 - 8.30 oraz czwartek godz. 11.45 - 12.15

Ćwiczenia gimnastyczne z elemenami gimnastyki korekcyjnej – środa godz. 8.30 – 9.00

Katecheza - środa godz. 8.00 - 8.30 oraz piątek godz. 8.00 - 8.30

Ćwiczenia korekcyjne zmniejszające wadę postawy kręgosłupa oraz płaskostopia (dzieci zapisane) będą odbywać się w ciągu tygodnia.