^Powrót
  
  
  
Get Adobe Flash player

Nasza grupa

 

 Drodzy Rodzice!

W minionym tygodniu (09.09.2019 – 13.09.2019) rozmawialiśmy o lecie i wakacjach. Omawialiśmy skarby, które można przywieźć z bliższych i dalekich podróży. Uczyliśmy się wskazywać na mapie miejsce, w którym mieszkamy, a także góry, morze, jeziora i rzeki. Rozmawialiśmy o różnych środkach transportu, klasyfikowaliśmy je ze względu na sposób poruszania się.

Warto porozmawiać z dziećmi o tym, co nas otacza. Dzięki temu mogą Państwo świadomie kształtować wrażliwość dzieci na kontakt ze środowiskiem przyrodniczym – zwierzętami i roślinami. Na podstawie obserwacji, doświadczeń, albumów można poszerzać informacje dzieci o tym, jak wygląda krajobraz Polski. Wspomnieć, że oprócz pobytu nad morzem i w górach można atrakcyjnie spędzać czas również nad jeziorem, nad rzeką, na wsi i w miastach. Warto podkreślić, że najważniejsze w wypoczynku jest to, żeby w przyjemnej atmosferze spędzić czas z bliskimi. Przypominanie sobie wspólnych wakacyjnych zabaw, oglądanie zdjęć pozwoli Państwu na rozwijanie bliskości
z dzieckiem.

Jak mogą Państwo w codziennych aktywnościach wesprzeć swoje dziecko? Mogą Państwo w codziennych sytuacjach bawić się z dzieckiem w nazywanie różnych pojazdów w otoczeniu, szukanie ich cech wspólnych i różnic, odróżnianie pojazdów po wydawanych przez nie dźwiękach. Warto zachęcać dziecko do odtwarzania tych dźwięków oraz śpiewania piosenki:
,,Idzie przedszkolaczek…” - poznanej podczas zajęć.

W następnym tygodniu planujemy spotkanie z panem Policjantem.

 

 

Podobny obraz

Wiersz i piosenka miesiąca

 PIOSENKA miesiąca:

„Moja planeta”

Majka Jeżowska

 

1.         Moja planeta,

Jest całkiem nie z tej ziemi.

Moja planeta, nie ma ceny.

Moja planeta,

Nie spadła tu z Księżyca.

Moja planeta to tajemnica.

 

Ref. SOS - To Ziemia woła ludzi.

Jutro tlen już trudniej będzie zbudzić.

SOS - Ratujmy siebie sami

SOS - Do siebie wysyłamy.

 

2.         Moja planeta, jest rano nie wyspana.

Moja planeta,

Jest tam, gdzie Ty i mama.

Moja planeta, raz zimna, raz przegrzana.
Moja planeta, jest tam gdzie Ty i mama

 Znalezione obrazy dla zapytania moja planeta

 WIERSZ miesiąca:

„Jeżeli Ci wesoło”
Marta Bogdanowicz

Jeżeli ci wesoło i dobrze bawisz się

Uśmiechnij się do wszystkich i zaklaszcz w ręce swe.

Jeżeli ci wesoło i dobrze bawisz się

To podnieś brwi do góry i dotknij czoło swe.

 

Jeżeli ci wesoło i dobrze bawisz się

To otwórz teraz usta i zamknij oczy swe.

Jeżeli ci wesoło i dobrze bawisz się

To pokaż najpierw język a potem zęby swe.

 

Jeżeli ci wesoło i dobrze bawisz się

Nabierz w usta powietrze i klep policzki swe.

Jeżeli ci wesoło i dobrze bawisz się

Uśmiechnij się do wszystkich i zaklaszcz w ręce swe.

 Znalezione obrazy dla zapytania wesoło w przedszkolu

 

 

 

Ramowy rozkład dnia

 

Ramowy rozkład dnia

 

6.30 8.00  Schodzenie się dzieci i zabawy dowolne
~ czynności opiekuńcze, porządkowe, organizacyjne
~ stwarzanie warunków do zabaw swobodnych, spontanicznych według zainteresowań dzieci
~ zabawy tematyczne, konstrukcyjne, badawcze, dydaktyczne, gry, oglądanie książek, albumów

8.00 - 8.30  Zajęcia dodatkowe
~ katecheza
~ taniec
~ ćwiczenia korekcyjne
~ logopedia

8.30 - 8.45  Ćwiczenia poranne
~ zabawy ruchowe według pomysłu nauczyciela

8.45 - 9.00  Przygotowanie do śniadania
~ wykonywanie czynności sanitarno - higienicznych i samoobsługowych przed śniadaniem
~ modlitwa poranna

9.00 - 9.30  Śniadanie
~ wykonywanie czynności sanitarno - higienicznych i samoobsługowych po śniadaniu

9.30 - 10.40  Zajęcia, czynności objęte tematyką planów dziennych
~ wspieranie rozwoju dziecka poprzez prowadzenie dydaktycznych zajęć, będących realizacją wybranych treści z programu wychowania przedszkolnego
~ zabawy dowolne według zainteresowań dzieci

10.40 - 11.40 Pobyt na świeżym powietrzu
~ wycieczki, spacery, obserwacje przyrodnicze
~ zabawy na placu zabaw
~ wizyty zaproszonych gości

11.40 - 12.00 Przygotowanie do obiadu
~ zabiegi higieniczne, czynności samoobsługowe przed obiadem, wdrażanie zasad higieny  i kulturalnego spożywania posiłku, zachowania prawidłowej postawy
~ modlitwa "Anioł Pański"

12.00 - 12.30  Obiad
~ zabiegi higieniczne, czynności samoobsługowe po obiedzie, wdrażanie zasad higieny

12.30 - 13.45  Zabawy zespołowe i tematyczne, konstrukcyjne z wykorzystaniem twórczej aktywności dzieci w sali
~ słuchanie cicho czytanej bajki, zabawy i zajęcia o charakterze relaksacyjnym,
~ rozwijanie zainteresowań i zdolności dzieci, prowadzenie obserwacji

13.45 - 14.00  Przygotowanie do podwieczorku
~ utrwalenie czynności higienicznych, samoobsługowych i porządkowych przed podwieczorkiem

14.00 - 14.30  Podwieczorek
~ czynności higieniczne, samoobsługowe i porządkowe po podwieczorku

14.30 - 15.30  Rozchodzenie się dzieci
~ stwarzanie warunków zabaw odpowiadających zainteresowaniom dziecięcym,
~ zabawy w sali lub na placu zabaw
~ kontakty indywidualne z rodzicami , czynności organizacyjne

 

 Zajęcia dodatkowe

 

Zajęcia rytmiczno-taneczne – poniedziałek godz. 8.00 – 8.30 

Język angielski - wtorek godz. 8.00 - 8.30 oraz czwartek godz. 11.45 - 12.15

Ćwiczenia gimnastyczne z elemenami gimnastyki korekcyjnej – środa godz. 8.30 – 9.00

Katecheza - środa godz. 8.00 - 8.30 oraz piątek godz. 8.00 - 8.30

Ćwiczenia korekcyjne zmniejszające wadę postawy kręgosłupa oraz płaskostopia (dzieci zapisane) będą odbywać się w ciągu tygodnia.