^Powrót
  
  
  
Get Adobe Flash player

Wiersz i piosenka miesiąca

 PIOSENKA miesiąca:

„ZNÓW PRZYSZŁA WIOSNA!”
(sł. i muz. M.Kluza)

1. Co się dzieje, świat się śmieje wstało ciepłe słońce,

na polanie w ciemnym lesie słychać jakiś koncert.

Wszędzie wkoło jest wesoło, miś i wilk śpiewają

bo z daleka przybył gość - wszyscy go witają.

Ref. Znów przyszła wiosna i skacze po drzewach

rozwija kwiaty i budzi nas

to mała wiosna z ptakami dziś śpiewa

tęczą maluje świat

2. Po cichutku, po kryjomu przyszła do nas wiosna

na paluszkach, niczym wróżka - piękna i radosna

Zaprosiła do zabawy - dzieci małe duże

biegną wszystkie na polanę, aby śpiewać w chórze!

Znalezione obrazy dla zapytania przyszła wiosna  

 WIERSZ miesiąca:

"PTASZEK OPOWIADA”
K. Datkun-Czerniak


Zielenią się listki na smukłej topoli
i ptaszek tam śpiewa.
Opowiada listkom o swojej wędrówce:
co widział, co słyszał w obcych krajach, hen!

Ile przebył gór i mórz,
aby wreszcie wrócić już.
Bo tu jego dom, tu kochane drzewa,
wśród gałęzi tutaj

najpiękniej się śpiewa! 

 

Znalezione obrazy dla zapytania ptaszek opowiada

 

 

Ramowy rozkład dnia

 

Ramowy rozkład dnia

 

6.30 8.00  Schodzenie się dzieci i zabawy dowolne
~ czynności opiekuńcze, porządkowe, organizacyjne
~ stwarzanie warunków do zabaw swobodnych, spontanicznych według zainteresowań dzieci
~ zabawy tematyczne, konstrukcyjne, badawcze, dydaktyczne, gry, oglądanie książek, albumów

8.00 - 8.30  Zajęcia dodatkowe
~ katecheza
~ taniec
~ ćwiczenia korekcyjne
~ logopedia

8.30 - 8.45  Ćwiczenia poranne
~ zabawy ruchowe według pomysłu nauczyciela

8.45 - 9.00  Przygotowanie do śniadania
~ wykonywanie czynności sanitarno - higienicznych i samoobsługowych przed śniadaniem
~ modlitwa poranna

9.00 - 9.30  Śniadanie
~ wykonywanie czynności sanitarno - higienicznych i samoobsługowych po śniadaniu

9.30 - 10.40  Zajęcia, czynności objęte tematyką planów dziennych
~ wspieranie rozwoju dziecka poprzez prowadzenie dydaktycznych zajęć, będących realizacją wybranych treści z programu wychowania przedszkolnego
~ zabawy dowolne według zainteresowań dzieci

10.40 - 11.40 Pobyt na świeżym powietrzu
~ wycieczki, spacery, obserwacje przyrodnicze
~ zabawy na placu zabaw
~ wizyty zaproszonych gości

11.40 - 12.00 Przygotowanie do obiadu
~ zabiegi higieniczne, czynności samoobsługowe przed obiadem, wdrażanie zasad higieny  i kulturalnego spożywania posiłku, zachowania prawidłowej postawy
~ modlitwa "Anioł Pański"

12.00 - 12.30  Obiad
~ zabiegi higieniczne, czynności samoobsługowe po obiedzie, wdrażanie zasad higieny

12.30 - 13.45  Zabawy zespołowe i tematyczne, konstrukcyjne z wykorzystaniem twórczej aktywności dzieci w sali
~ słuchanie cicho czytanej bajki, zabawy i zajęcia o charakterze relaksacyjnym,
~ rozwijanie zainteresowań i zdolności dzieci, prowadzenie obserwacji

13.45 - 14.00  Przygotowanie do podwieczorku
~ utrwalenie czynności higienicznych, samoobsługowych i porządkowych przed podwieczorkiem

14.00 - 14.30  Podwieczorek
~ czynności higieniczne, samoobsługowe i porządkowe po podwieczorku

14.30 - 15.30  Rozchodzenie się dzieci
~ stwarzanie warunków zabaw odpowiadających zainteresowaniom dziecięcym,
~ zabawy w sali lub na placu zabaw
~ kontakty indywidualne z rodzicami , czynności organizacyjne

 

 Zajęcia dodatkowe

 

Zajęcia rytmiczno-taneczne – poniedziałek godz. 8.00 – 8.30 

Język angielski - wtorek godz. 8.00 - 8.30 oraz czwartek godz. 11.45 - 12.15

Ćwiczenia gimnastyczne z elemenami gimnastyki korekcyjnej – środa godz. 8.30 – 9.00

Katecheza - środa godz. 8.00 - 8.30 oraz piątek godz. 8.00 - 8.30

Ćwiczenia korekcyjne zmniejszające wadę postawy kręgosłupa oraz płaskostopia (dzieci zapisane) będą odbywać się w ciągu tygodnia.