^Powrót
  
  
  
Get Adobe Flash player

Nasza grupa

 

Drodzy Rodzice!

       Dobre funkcjonowanie dziecka zależy od nauczycieli, rodziców i od własnych predyspozycji. Bardzo istotna jest współpraca i dobra komunikacja.

 W razie wątpliwości czy obaw dotyczących zachowania dziecka lub tego, co dzieje się w przedszkolu czy sposobu postępowania wychowawców, warto zwrócić się z tym bezpośrednio do nauczyciela. Nie można rozmawiać na takie tematy przy dziecku, bo burzy to jego poczucie bezpieczeństwa i może wywoływać zawstydzenie – dzieci słyszą i rozumieją najczęściej o wiele więcej, niż wydaje się dorosłym. Ważne jest też informowanie nauczyciela o szczególnych wydarzeniach w życiu dziecka – szczepienie czy wizyta babci z innego miasta czy wyjazd rodziców,  mogą wpłynąć na zachowanie dziecka, a dzięki wcześniejszej informacji nauczyciel będzie na to przygotowany.

       W minionym tygodniu wspominaliśmy nasze wakacyjne przygody, zapoznaliśmy się z mapą Polski i przypominaliśmy sobie nazwy różnych środków transportu. Dzieci miały możliwość opowiedzieć, gdzie były i co robiły w czasie wakacji,

i uczyły się uważnie słuchać wypowiedzi koleżanek i kolegów. Rozmawialiśmy też o tym, jak rozpoznać, że jest lato i co kojarzy się nam z tą porą roku. Przypominaliśmy sobie nazwy  pór roku. Bawiliśmy się razem i śpiewaliśmy piosenki: Jadę pociągiem prawdziwym, Jedzie pociąg z daleka,  Stary niedźwiedź mocno śpi, Boogie woogie, Idzie zuch, Panie Boże dla Ciebie śpiewam. Słuchaliśmy też wiersza Lokomotywa Juliana Tuwima. Dowiedzieliśmy, gdzie na mapie Polski znajduje się morze, a gdzie góry i jakim kolorem się je zaznacza. Dzieliliśmy elementy krajobrazu na te pasujące do gór i te pasujące do morza. Poznawaliśmy pojęcia: przód, tył, prawa i lewa, góra, dół.  Przypomnieliśmy sobie nazwy różnych pojazdów i dzieliliśmy je na lądowe, powietrzne i wodne. Rozmawialiśmy też o tym, jak bezpiecznie z nich korzystać. Jeśli dziecko zainteresowało się mapą i opowiadało o tym rodzicom, warto pokazać mu też inne mapy: Europy, świata, miasta. Można też pobawić się w rysowanie mapy skarbu (najlepiej w oznaczonym miejscu naprawdę umieścić skarb) i zaznaczać na mapie miejsca wyjazdów. Dziecko potrzebuje uwagi i zainteresowania rodziców. Dlatego tak ważne jest, by codziennie z nim rozmawiać.

        Warto pytać o przedszkole, ale nie zmuszać dziecka do odpowiadania – lepiej jest je zachęcić, zadając na przykład pytanie „W co się bawiłeś?”. Dzięki temu nie sugerujemy odpowiedzi, a jednocześnie pomagamy dziecku rozpocząć opowiadanie. Dobrze jest angażować się w przedszkolne zabawy, które dziecko proponuje – dzięki temu ma ono poczucie, że to, co dzieje się w przedszkolu jest ważne nie tylko dla niego, ale również dla jego najbliższych.

W przyszłym tygodniu zaplanowaliśmy spotkanie z panem policjantem.

Znalezione obrazy dla zapytania w przedszkolu rysunek

Wiersz i piosenka miesiąca

WIERSZ  MIESIĄCA:

 „Podaj rączkę”

 

Podaj rączkę, podaj rączkę

Podaj mi na zgodę

 Podaj prawą, podaj lewą,

Podaj rączki obie.

Potem ze mną zrób kółeczko,

klaśnij cztery razy.

I wracajmy jak najprędzej

do naszej zabawy!

Znalezione obrazy dla zapytania zabawa

 

PIOSENKA MIESIĄCA:

 

"W PRZEDSZKOLU"

muzyka i słowa: Joanna Bernat

1. Nikt w przedszkolu się nie nudzi
Oj, nie, nie! Oj, nie, nie!
Nie grymasi, nie marudzi,
bo tu nam fajnie jest.


2. Każdy zupkę zje z miseczki
Mniam, mniam, mniam!
Mniam, mniam, mniam!
I zatańczy do poleczki
Hopsasa! Hopsasa!

 

3. Już za ręce się łapiemy
Raz i dwa! Raz i dwa!
I w kółeczku tańcujemy
Oj dana! Oj dana!

 

 

4. Zaśpiewamy pioseneczkę
La, la, la! La, la, la!
Pośmiejemy się troszeczkę
Ha, ha, ha! Ha, ha, ha!

Znalezione obrazy dla zapytania przedszkole

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ramowy rozkład dnia

Ramowy rozkład dnia

 

 

6.30 8.00  Schodzenie się dzieci i zabawy dowolne
~ czynności opiekuńcze, porządkowe, organizacyjne
~ stwarzanie warunków do zabaw swobodnych, spontanicznych według zainteresowań dzieci
~ zabawy tematyczne, konstrukcyjne, badawcze, dydaktyczne, gry, oglądanie książek, albumów

8.00 - 8.30  Zajęcia dodatkowe
~ katecheza
~ zajęcia rytmiczno-taneczne
~ ćwiczenia korekcyjne
~ logopedia

8.30 - 8.45  Ćwiczenia poranne
~ zabawy ruchowe według pomysłu nauczyciela

8.45 - 9.00  Przygotowanie do śniadania
~ wykonywanie czynności sanitarno - higienicznych i samoobsługowych przed śniadaniem
~ modlitwa poranna

9.00 - 9.30  Śniadanie
~ wykonywanie czynności sanitarno - higienicznych i samoobsługowych po śniadaniu

9.30 - 10.40  Zajęcia, czynności objęte tematyką planów dziennych
~ wspieranie rozwoju dziecka poprzez prowadzenie dydaktycznych zajęć, będących realizacją wybranych treści z programu wychowania przedszkolnego
~ zabawy dowolne według zainteresowań dzieci

10.40 - 11.40 Pobyt na świeżym powietrzu
~ wycieczki, spacery, obserwacje przyrodnicze
~ zabawy na placu zabaw
~ wizyty zaproszonych gości

11.40 - 12.00 Przygotowanie do obiadu
~ zabiegi higieniczne, czynności samoobsługowe przed obiadem, wdrażanie zasad higieny  i kulturalnego spożywania posiłku, zachowania prawidłowej postawy
~ modlitwa "Anioł Pański"

12.00 - 12.30  Obiad
~ zabiegi higieniczne, czynności samoobsługowe po obiedzie, wdrażanie zasad higieny

12.30 - 13.45  Zabawy zespołowe i tematyczne, konstrukcyjne z wykorzystaniem twórczej aktywności dzieci w sali
~ słuchanie cicho czytanej bajki, zabawy i zajęcia o charakterze relaksacyjnym,
~ rozwijanie zainteresowań i zdolności dzieci, prowadzenie obserwacji

13.45 - 14.00  Przygotowanie do podwieczorku
~ utrwalenie czynności higienicznych, samoobsługowych i porządkowych przed podwieczorkiem

14.00 - 14.30  Podwieczorek
~ czynności higieniczne, samoobsługowe i porządkowe po podwieczorku

14.30 - 15.30  Rozchodzenie się dzieci
~ stwarzanie warunków zabaw odpowiadających zainteresowaniom dziecięcym,
~ zabawy w sali lub na placu zabaw
~ kontakty indywidualne z rodzicami , czynności organizacyjne

 

Zajęcia dodatkowe

 

Zajęcia rytmiczno-taneczne – poniedziałek, godz. 8.30 – 9.00

Język angielski - wtorek, godz. 8.30 - 9.00 oraz czwartek, godz. 12.15 - 12.45

Katecheza – środa, godz. 8.30 – 9.00

Ćwiczenia gimnastyczne z elementami gimnastyki korekcyjnej – czwartek, godz. 8.30 – 9.00

Ćwiczenia korekcyjne zmniejszające wadę postawy kręgosłupa oraz płaskostopia (dzieci zapisane) będą odbywać się w ciągu tygodnia.