^Powrót
  
  
  
Get Adobe Flash player

Nasza grupa

             Drodzy Rodzice!

W minionym tygodniu (10.22.2020 r. - 14.02.2020 r.) rozmawialiśmy o baśniach, bajkach i legendach. Dzieci brały udział w różnych zajęciach związanych z książkami, baśniami i legendami oraz z kinem i teatrem. Ćwiczyły słuchanie ze zrozumieniem. Poznały legendę o Smoku Wawelskim i piosenkę „Bajeczki” wraz z gestami. Poprzez zabawę i rozmowę dowiedziały się, kim jest mól książkowy, opowiadały o przyniesionych przez siebie książkach i o tym, jakie książeczki lubią i dlaczego. Miało to na celu zachęcenie ich do oglądania, słuchania i (w przyszłości) czytania książek. Uczyły się opowiadać o swoich ulubionych bohaterach literackich i odróżniać rzeczywiste elementy opowiadania od fikcyjnych. Dopasowywały rekwizyty występujące w bajkach do ich bohaterów i miały możliwość zaprezentować strój bajkowej postaci. Rozmawialiśmy o tym, czym jest legenda i uczyliśmy się rozróżniać elementy prawdziwe od zmyślonych oraz ćwiczyliśmy układanie historyjek obrazkowych. Rozmawialiśmy o tym, jak należy zachowywać się w kinie i w teatrze – w szatni, w toalecie, na widowni w czasie przedstawienia lub filmu, w czasie przerwy. Dzieci dowiedziały się, gdzie i kiedy można klaskać, śmiać się, wstawać. Przedszkolaki bawiły się w teatr: przygotowywały kukiełki i w małych grupach robiły dla kolegów i koleżanek krótkie przedstawienia kukiełkowe, ćwicząc w ten sposób odwagę, wyobraźnię i umiejętność współpracy. Zrobiły też pacynkę „Kota w butach” i próbowały nią poruszać i mówić jak kot. Bawiliśmy się w głuchy telefon i ćwiczyliśmy mówienie w różny sposób (głośniej i ciszej, szeptem).

Zdarza się, że jakieś aspekty zachowania dziecka niepokoją rodziców bądź inne osoby mające z nim kontakt. W takiej sytuacji warto skonsultować się z lekarzem. Bywają przypadki, kiedy konieczna jest wizyta u psychiatry lub psychologa. Taka propozycja często budzi niepokój rodziców, którzy obawiają się, że dziecko będzie postrzegane jako „nienormalne”. Jednak lepiej jest udać się do specjalisty, niż zlekceważyć tę sugestię. Być może wizyta okaże się niepotrzebna, ale jeśli maluch rzeczywiście ma pewne trudności lub zaburzenia, terapia powinna być rozpoczęta jak najwcześniej – to daje najlepsze efekty. Poza tym specjaliści (np. psycholog i psychiatra) wytłumaczą rodzicom zachowania dziecka i pokażą, jak mu pomóc. Psycholog ma prawo przeprowadzać testy psychologiczne, jest także pomocny przy stawianiu diagnozy, może też prowadzić zajęcia z dzieckiem. Psychiatra jest lekarzem, który skończył studia medyczne, a następnie specjalizację z psychiatrii. Ma wiedzę dotyczącą funkcjonowania organizmu człowieka, może zlecać badania mające na celu sprawdzenie, z czego wynikają trudności dziecka (mogą one wynikać np. z zaburzenia rozwojowego, z choroby fizycznej czy niedoboru jakiegoś składnika w organizmie).

W następnym tygodniu planujemy:   22.02.2020 r. (sobota) godz. 10.00-12.00 BAL KARNAWAŁOWY J         

Znalezione obrazy dla zapytania w przedszkolu rysunek

Wiersz i piosenka miesiąca

WIERSZ  MIESIĄCA:

 

 

Robotek”

 

Blacha, gwoździe, drut, śrubokręt i młotek.

 

Co to będzie? - Mały robot, Robotek.

 

Dla kogo? - No, nie dla mnie,

 

Ja go dam naszej mamie.

 

Robotek co dzień o świcie

 

nastawi dla wszystkich wodę na mycie,

 

do sklepu zbiegnie na dół i zakupy zrobi do obiadu.

 

Pozdejmuje kożuchy z mleka, szczypiorek drobno posieka, wyprasuje fartuszek,

 

guzik przyszyje do bluzki.

 

Ugotuje, pozmywa, sprzątnie, zrobi pranie,

 

a mama będzie leżeć na tapczanie

 

i książki czytać, albo nas pytać:

 

A może byśmy poszli do kina, kochani?”

 

Znalezione obrazy dla zapytania: robotek

 

 



 

PIOSENKA MIESIĄCA:

Bajeczki”

 

I. Na półkach mieszkają książeczki.

 

W książeczkach mieszkają bajeczki.

 

Opowiem o nich wam,

 

bo wszystko dobrze znam. 2x

 

II. W bajeczkach znajdziecie rycerzy,

 

królewnę, co spała na wieży,

 

I dobrych wróżek sto,

 

I czarownicę złą 2x

 

III. A kiedy się dziecko zasłucha,

 

To wróżki mu szepczą do ucha.

 

Pokochaj bajek świat

 

na wiele, wiele lat. 2x

 Znalezione obrazy dla zapytania: bajki bajeczki

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ramowy rozkład dnia

Ramowy rozkład dnia

 

 

6.30 8.00  Schodzenie się dzieci i zabawy dowolne
~ czynności opiekuńcze, porządkowe, organizacyjne
~ stwarzanie warunków do zabaw swobodnych, spontanicznych według zainteresowań dzieci
~ zabawy tematyczne, konstrukcyjne, badawcze, dydaktyczne, gry, oglądanie książek, albumów

8.00 - 8.30  Zajęcia dodatkowe
~ katecheza
~ zajęcia rytmiczno-taneczne
~ ćwiczenia korekcyjne
~ logopedia

8.30 - 8.45  Ćwiczenia poranne
~ zabawy ruchowe według pomysłu nauczyciela

8.45 - 9.00  Przygotowanie do śniadania
~ wykonywanie czynności sanitarno - higienicznych i samoobsługowych przed śniadaniem
~ modlitwa poranna

9.00 - 9.30  Śniadanie
~ wykonywanie czynności sanitarno - higienicznych i samoobsługowych po śniadaniu

9.30 - 10.40  Zajęcia, czynności objęte tematyką planów dziennych
~ wspieranie rozwoju dziecka poprzez prowadzenie dydaktycznych zajęć, będących realizacją wybranych treści z programu wychowania przedszkolnego
~ zabawy dowolne według zainteresowań dzieci

10.40 - 11.40 Pobyt na świeżym powietrzu
~ wycieczki, spacery, obserwacje przyrodnicze
~ zabawy na placu zabaw
~ wizyty zaproszonych gości

11.40 - 12.00 Przygotowanie do obiadu
~ zabiegi higieniczne, czynności samoobsługowe przed obiadem, wdrażanie zasad higieny  i kulturalnego spożywania posiłku, zachowania prawidłowej postawy
~ modlitwa "Anioł Pański"

12.00 - 12.30  Obiad
~ zabiegi higieniczne, czynności samoobsługowe po obiedzie, wdrażanie zasad higieny

12.30 - 13.45  Zabawy zespołowe i tematyczne, konstrukcyjne z wykorzystaniem twórczej aktywności dzieci w sali
~ słuchanie cicho czytanej bajki, zabawy i zajęcia o charakterze relaksacyjnym,
~ rozwijanie zainteresowań i zdolności dzieci, prowadzenie obserwacji

13.45 - 14.00  Przygotowanie do podwieczorku
~ utrwalenie czynności higienicznych, samoobsługowych i porządkowych przed podwieczorkiem

14.00 - 14.30  Podwieczorek
~ czynności higieniczne, samoobsługowe i porządkowe po podwieczorku

14.30 - 16.00  Rozchodzenie się dzieci
~ stwarzanie warunków zabaw odpowiadających zainteresowaniom dziecięcym,
~ zabawy w sali lub na placu zabaw
~ kontakty indywidualne z rodzicami , czynności organizacyjne