^Powrót
  
  
  
Get Adobe Flash player

Wiersz i piosenka miesiąca

WIERSZ  MIESIĄCA:

(B. Szelągowska)

„Zabawy z wiosną”

 

Stąpa wiosna po łące,

Idzie cicho i słucha.

Tyle dźwięków cudownych

wpada wiośnie do ucha!

„Ka, ka, ko, ko, ki, ke, ke!

Chyba też się pobawię,

Aka, aku, aki, ka

I pobiegam po trawie”.

 

Wiosna goni motyle,

Wiosna bawi się z osą.

Zdjęła swoje buciki,

bo pobiegać chce boso.

„Oko, oka, oke, ke!

Ale tu jest przyjemnie.

Ika, ika, ike, ke - Bawcie się już beze mnie.!”

 

I pobiegła do lasu! i pobiegła radosna,

Nasion garść wysypując.
Taka właśnie jest WIOSNA!

 

Znalezione obrazy dla zapytania wiosna

 

 

PIOSENKA MIESIĄCA:

(sł.i muz. B .Forma)

„Deszczyk”

1.              Kapu – kapu, pada deszcz,

strugi lecą z nieba.

A ja jednak powiem wam:

martwić się nie trzeba.

 

       Ref: Weź parasol zaraz do ręki,

włóż na nogi kalosze.

Zanuć słowa tej piosenki

I wesoło ruszaj w drogę - 2x

 

                 2. Kap- kapu-kapu –kap,

deszczyk z nieba leci,

w kroplach deszczu, nucąc tak,

idą sobie dzieci.

Znalezione obrazy dla zapytania parasol na deszczyk

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ramowy rozkład dnia

Ramowy rozkład dnia

 

 

6.30 8.00  Schodzenie się dzieci i zabawy dowolne
~ czynności opiekuńcze, porządkowe, organizacyjne
~ stwarzanie warunków do zabaw swobodnych, spontanicznych według zainteresowań dzieci
~ zabawy tematyczne, konstrukcyjne, badawcze, dydaktyczne, gry, oglądanie książek, albumów

8.00 - 8.30  Zajęcia dodatkowe
~ katecheza
~ zajęcia rytmiczno-taneczne
~ ćwiczenia korekcyjne
~ logopedia

8.30 - 8.45  Ćwiczenia poranne
~ zabawy ruchowe według pomysłu nauczyciela

8.45 - 9.00  Przygotowanie do śniadania
~ wykonywanie czynności sanitarno - higienicznych i samoobsługowych przed śniadaniem
~ modlitwa poranna

9.00 - 9.30  Śniadanie
~ wykonywanie czynności sanitarno - higienicznych i samoobsługowych po śniadaniu

9.30 - 10.40  Zajęcia, czynności objęte tematyką planów dziennych
~ wspieranie rozwoju dziecka poprzez prowadzenie dydaktycznych zajęć, będących realizacją wybranych treści z programu wychowania przedszkolnego
~ zabawy dowolne według zainteresowań dzieci

10.40 - 11.40 Pobyt na świeżym powietrzu
~ wycieczki, spacery, obserwacje przyrodnicze
~ zabawy na placu zabaw
~ wizyty zaproszonych gości

11.40 - 12.00 Przygotowanie do obiadu
~ zabiegi higieniczne, czynności samoobsługowe przed obiadem, wdrażanie zasad higieny  i kulturalnego spożywania posiłku, zachowania prawidłowej postawy
~ modlitwa "Anioł Pański"

12.00 - 12.30  Obiad
~ zabiegi higieniczne, czynności samoobsługowe po obiedzie, wdrażanie zasad higieny

12.30 - 13.45  Zabawy zespołowe i tematyczne, konstrukcyjne z wykorzystaniem twórczej aktywności dzieci w sali
~ słuchanie cicho czytanej bajki, zabawy i zajęcia o charakterze relaksacyjnym,
~ rozwijanie zainteresowań i zdolności dzieci, prowadzenie obserwacji

13.45 - 14.00  Przygotowanie do podwieczorku
~ utrwalenie czynności higienicznych, samoobsługowych i porządkowych przed podwieczorkiem

14.00 - 14.30  Podwieczorek
~ czynności higieniczne, samoobsługowe i porządkowe po podwieczorku

14.30 - 15.30  Rozchodzenie się dzieci
~ stwarzanie warunków zabaw odpowiadających zainteresowaniom dziecięcym,
~ zabawy w sali lub na placu zabaw
~ kontakty indywidualne z rodzicami , czynności organizacyjne

 

Zajęcia dodatkowe

 

Zajęcia rytmiczno-taneczne – poniedziałek, godz. 8.30 – 9.00

Język angielski - wtorek, godz. 8.30 - 9.00 oraz czwartek, godz. 12.15 - 12.45

Katecheza – środa, godz. 8.30 – 9.00

Ćwiczenia gimnastyczne z elementami gimnastyki korekcyjnej – czwartek, godz. 8.30 – 9.00

Ćwiczenia korekcyjne zmniejszające wadę postawy kręgosłupa oraz płaskostopia (dzieci zapisane) będą odbywać się w ciągu tygodnia.