WIERSZ MIESIĄCA
„BARWY OJCZYSTE”( Czesław Janczarski)
Powiewa flaga, gdy wiatr się zerwie.
A na tej fladze biel jest i czerwień.
Czerwień to miłość, biel-serce czyste.
Piękne są nasze barwy ojczyste.
PIOSENKA MIESIĄCA
„ W naszym ogródeczku” W naszym ogródeczku zrobimy porządki, zrobimy porządki, zrobimy porządki. Wygrabimy ścieżki, przekopiemy grządki, przekopiemy grządki, raz, dwa, trzy.
Potem w miękką ziemię wsiejemy nasionka, wsiejemy nasionka, wsiejemy nasionka. Będą się wygrzewać na wiosennym słonku, na wiosennym słonku raz, dwa, trzy.
Przyjdzie ciepły deszczyk i wszystko odmieni, i wszystko odmieni, i wszystko odmieni. W naszym ogródeczku grządki zazieleni,
grządki zazieleni, raz, dwa, trzy. |
RAMOWY ROZKŁAD DNIA DLA GRUPY 3,4-latków
6.30-8.15 SCHODZENIE SIĘ DZIECI, ZABAWY DOWOLNE
Ø >czynności opiekuńcze, porządkowe i organizacyjne>
Ø >zabawy swobodne, spontaniczne według zainteresowań dzieci>
Ø >zabawy ruchowe według pomysłu nauczyciela>
8.15-8.30 PRZYGOTOWANIE DO ŚNIADANIA
Ø >wykonywanie czynności sanitarno-higienicznych i samoobsługowych,>
Ø >wdrażanie zasad higieny i kulturalnego zachowania,>
Ø >rozwijanie umiejętności samoobsługowych i estetycznych,>
Ø >modlitwa poranna>
8.30-9.00 ŚNIADANIE
Ø >zwracanie uwagi na kulturalne spożywanie posiłku,>
Ø >zachowanie porządku wokół siebie, zachowanie prawidłowej postawy,>
Ø >wdrażanie do czynności higienicznych i porządkowych po zakończeniu śniadania>
9.00-11.10 ZAJĘCIA CZYNNOŚCI OBJĘTE TEMATYKĄ PLANÓW DZIENNYCH
Ø >wspieranie rozwoju dziecka poprzez prowadzenie dydaktycznych zajęć programowych,>
Ø >organizowanie zabaw na świeżym powietrzu, spacery, wycieczki>
Ø >utrwalanie wiadomości, karty pracy>
11.10-11.30 PRZYGOTOWANIE DO OBIADU
Ø >modlitwa przed obiadem,>
Ø >zabiegi higieniczne, czynności samoobsługowe, wdrażanie zasad higieny i kulturalnego zachowania>
11.30-12.00 OBIAD
Ø >zwracanie uwagi na kulturalne spożywanie posiłku, zachowanie prawidłowej postawy,>
Ø >rozwijanie umiejętności posługiwania się sztućcami,>
Ø >wdrażanie do czynności higienicznych i porządkowych po zakończeniu obiadu>
12.00-13.30 ODPOCZYNEK PO OBIEDZIE
Ø >słuchanie cicho czytanej bajki,>
Ø >zabawy i zajęcia o charakterze relaksacyjnej,>
13.30-13.45 PRZYGOTOWANIE DO PODWIECZORKU
Ø >zabiegi higieniczne, czynności samoobsługowe>
14.00-14.30 PODWIECZOREK
Ø >zwracanie uwagi na kulturalne zachowanie się podczas posiłku, zachowanie prawidłowej postawy,>
Ø >utrwalanie czynności higienicznych i porządkowych po zakończeniu podwieczorku>
14.30-16.00 ROZCHODZENIE SIĘ DZIECI
Ø >dowolna działalność dzieci, zabawy w sali lub na świeżym powietrzu,>
Ø >kontakty indywidualne z rodzicami, czynności organizacyjne>